Kantoormeubilair
(Tijdelijk) kantoormeubilair zorgt op werkplekken voor de dagelijkse invulling van de ruimte, ondersteuning bij het uitvoeren van werkzaamheden, het bieden van een degelijke zithouding en het creëren van een veilige, gestructureerde opslag van documenten. Dit gebeurt allemaal via bureaus, computerstandaards, kantoorstoelen, kantoormeubilair en archiefkasten.
Veelal worden deze goederen eenmalig aangeschaft om vervolgens na een bepaalde tijd in zijn geheel af te schrijven. Echter men kan er ook voor kiezen om kantoormeubilair en stoelen tijdelijk aan te schaffen en deze na enkele jaren weer in te ruilen voor nieuw meubilair. Daarnaast zorgt het opnieuw laten stofferen van de bestaande bureaustoelen voor fris uiterlijk en een continuering van een goede zithouding.
Particulier
Als particulier kan men thuis ook dagelijks te maken hebben met de situatie van een werkplek, zoals een kantoor aan huis, de inrichting van een studeerkamer of juist een comfortabele stoel voor achter de computer.
Al deze situaties kenmerken zich door individuele wensen op het gebied van kantoormeubilair, bureaustoelen en archiefkasten.
Ook de tijdsduur van de situatie hangt af van de aankoop van een dergelijke inrichting. Zo kan men voor de kantoorinrichting van een tijdelijke studieruimte voor een student, kiezen voor hergestoffeerde bureaustoel en een tweedehandse bureau die kwalitatief niet onderdoen voor nieuwe meubels. Ook de gezinssituatie kan doen besluiten tot de aankoop van een veelzijdige bureaustoel die voor elke persoon leidt tot een ergonomische zithouding.
Bedrijfsmatig
Werkgevers beseffen steeds meer dat een goed ingerichte werkplek bijdraagt aan een prettige werksfeer en daarmee in sterke mate zorgt voor effectieve en efficiënte resultaten van werknemers.
Een verstelbare bureaustoel draagt bij aan een passende en ergonomisch juiste werkhouding voor de werknemer (minder ziekteverzuim), de indeling van de bureaus en ladekasten en archiefkasten voor een efficiënte indeling van de werkplek (meer werkplekken) en belangrijke documenten worden veilig opgeslagen op de werkplek in brandwerende archiefkasten (geen externe opslagruimte nodig).
Over de aankoop van een complete kantoorinrichting is het daarom verstandig om goed na te denken over de persoonlijke wensen en behoeften van werkgevers en werknemers, want weinig onderdelen zijn zo belangrijk als een werkplek die voorziet in de dagelijkse behoefte van goed zitcomfort, overzichtelijke archief opslag en een prettige ruimte om in te vergaderen.
Kantoormeubels, bureaustoelen en archiefkasten zijn in zeer veel verschillende modellen en kwaliteiten verkrijgbaar.
Men dient bij de aankoop van kantoormeubilair en bureaustoelen te beseffen dat de prijs de kwaliteit bepaald. Kleine, veelal niet zichtbare onderdelen zoals de gasveer, rugvering en de wielen zorgen voor het veelzijdigheid en zit gemak bij een bureaustoel en het binnenwerk en driepuntssluiting voor de veiligheid bij een archiefkast.
Neem eens een kijkje op onze website.
Meer weten?
Heeft u na het lezen nog vragen, opmerkingen of klachten? Laat het ons weten via ons contactformulier!
Adres
A & I Kantoorinrichting
Kollenbergweg 50
1101AR Amsterdam
Telefoon
020-4704057
mail@uzit.nl
Openingstijden
Bezoek alleen op afspraak. Om u beter en sneller van dienst te zijn, werken wij uitsluitend op afspraak.
Ahrend Tan-Sad verzameling
Wist u dat Ahrend is begonnen met het aanbieden van bureaustoelen door middel van de Tan-Sad Do More Chair? Als u deze ziet zal u er vast iets in herkennen van hoe de Ahrend bureaustoel er vandaag de dag uit ziet.
Door de jaren heen hebben wij een grote verzameling weten te maken van onder andere de voorgenoemde stoel en nog veel meer.
Bent u nieuwsgierig geworden? Klik dan hier om onze verzameling te bekijken.