Informatie over kantoorproducten
Deze website biedt informatie over kantoorproducten en alles wat u nodig heeft bij de inrichting van uw kantoor. Wij verschaffen zinvolle informatie over de aanschaf van kantoorproducten, en de mogelijkheden om duurdere producten zoals printers en kopieermachines te leasen. Heeft u gedacht over de aanschaf van ergonomische kantoorproducten? Simpele wijzigingen in het design van bepaalde producten zoals tafels of bureaustoelen kunnen de kans op lichamelijke klachten (RSI) verminderen. Ook het werken met computers kan veel lichamelijke klachten opleveren. Zorg dat u deze voorkomt door bijvoorbeeld ergonomische muizen en monitorstandaards aan te schaffen. Als werknemers bijvoorbeeld veel met laptops werken dan zijn een laptopstandaard en extra toetsenbord een must. Ondanks de intrede van moderne draadloze technieken zijn kabels vaak een probleem. Wij geven advies over kabelmanagement en de verschillende mogelijkheden op dit gebied. Natuurlijk verschillen alle bedrijven en het kan dan ook zeer zinvol zijn om, afhankelijk van het bedrijf en de taken die er worden verricht, een lijst op te stellen met de benodigde kantoorproducten. Neem gerust een kijkje op onze website!
Algemeen
Kantoorproducten is een algemene term die refereert naar alle producten die regelmatig worden gebruikt in kantoren door bedrijven en andere organisaties, van burgers tot overheden, die werken met het verzamelen, verfijnen, en verwerken van informatie. De term omvat kleine, eenmalige, dagelijks gebruikte items zoals paperclips, nietmachines, multomappen, pennen en papier, maar ook duurdere, duurzame apparatuur zoals computers, printers en kopieerapparaten, evenals kantoormeubilair waaronder bureaus en kasten. Verder moet men ook de overige componenten in gedachten houden, waaronder stoffering, hardware, netwerken, et cetera. Duurdere apparaten zoals kopieermachines en printers zijn vaak een flinke greep uit de portemonnee. En u wilt er uiteraard ook niet na verloop van tijd achter komen dat u een onnodige aanschaf heeft gedaan. Gelukkig bestaat er ook de mogelijkheid om dergelijke apparaten te huren of te leasen. Er zijn bedrijven die zich hierin specialiseren. Het bedrijf bekijkt eerst samen met de werkgever naar de benodigde printcapaciteit en printvolume van het betreffende bedrijf. Met andere woorden: hoe vaak wordt er geprint, in welke aantallen, en wat zijn de vereisten met betrekking tot de kwaliteit van de prints? Is een kleurenprinter nodig? Welke printfuncties zijn overbodig? Vervolgens wordt geadviseerd of huren, leasen of kopen het meest voordelig is. Neem een kijkje op onze website voor het actuele aanbod van kantoorproducten.
Ergonomische kantoorproducten
Er worden tegenwoordig steeds meer ergonomische kantoorproducten op de markt gebracht. Zo kunt U bijvoorbeeld PenClick muizen aanschaffen in plaats van gewone computermuizen. De PenClic muis laat zich aanvoelen als een pen en is een uitstekend middel om RSI te voorkomen. Bij het gebruik van een ergonomische muis, worden tijdens het klikken en scrollen onnatuurlijke houdingen vermeden. Wanneer onnatuurlijke houdingen repeterend voorkomen ontstaan er risico’s van klachten aan pols en onderarm. Indien er door een werknemer frequent numerieke gegevens moeten worden ingevoerd, kunt u het beste een apart numeriek toetsenbordje aanschaffen. Op werkplekken waar veel moet worden gelezen is het verstandig een lessenaar te plaatsen. Hierdoor worden nek en schouders minder belast. Er zijn speciaal ontwikkelde bureaustoelen verkrijgbaar die RSI klachten kunnen verminderen en voorkomen. Goede ergonomische stoelen ondersteunen al uw bewegingen op de juiste manier. Ze bieden extra steun op diverse plekken en zijn goed instelbaar naar uw persoonlijke wensen. Er zijn zelfs ‘bewegende’ stoelen verkrijgbaar, zodat u nooit in dezelfde positie ‘vast komt te zitten.’ Tevens zijn er speciale sta-zit tafels te koop. Deze tafels kunnen op zowel stand als zittend werk worden afgesteld. Voor werknemers die vaak moeten telefoneren is een headset een uitstekend hulpmiddel.
Computers en laptops
Computers krijgen een steeds belangrijkere rol binnen het kantoor. Maar kunnen tegelijkertijd ook meer problemen opleveren als deze niet goed gebruikt worden. De meeste computerbeeldschermen hebben een voet met zeer beperkte bewegingsmogelijkheden. Monitorstands kunnen een uitkomst bieden. Hiermee kunt U beeldschermen op de juiste kijkhoogte en afstand plaatsen. Het werken met laptops neemt snel toe in de moderne kantooromgeving. Vanuit Arbo Wetgeving is wettelijk bepaald dat laptopgebruik gelimiteerd is tot 2 uur per dag, tenzij maatregelen worden genomen zoals het gebruik van een speciale laptopstandaard. Daarbij kan het beste een apart (compact) toetsenbord gebruikt worden. Dit werkt over het algemeen een stuk prettiger. Muizen werken op de lange termijn ook beter dan een touchpad. Bij toetsenborden moet tijdens de aanslag van de toets een duidelijke feedback voelbaar en/of hoorbaar zijn. Wanneer er onvoldoende feedback is, neigen gebruikers de toetsen harder aan te slaan dan noodzakelijk is. Hierdoor kunnen klachten aan onderarmen en polsen ontstaan. Een ergonomisch toetsenbord is een goede oplossing. Compacte minitoetsenborden bieden 2 grote voordelen in vergelijking met standaard toetsenborden. Ten eerste verlagen compacte toetsenborden de reikafstand naar de muis. Ten tweede wordt de belasting voor de onderarm en polsen verminderd, waardoor een comfortabelere werkhouding wordt ervaren. Indien frequent numerieke gegevens dienen te worden ingevoerd, dan kan gebruik worden gemaakt van een apart numeriek deel. Het gebruik van pols- en armondersteuning kan ook veel RSI-klachten voorkomen.
Kabelmanagement
Ondanks de intrede van moderne draadloze technieken (draadloze netwerken, bluetooth en infraroodmuizen) zijn kabels vaak een probleem. Door de toename aan computers en andere elektronische apparaten op het kantoor ontstaat er vaak een onbeheersbare, gevaarlijke wirwar aan kabels. Dit is gevaarlijk voor werknemers. De draden beschadigen snel, men kan ergens achter blijven haken en per ongeluk kabels lostrekken of apparatuur van het bureau afvegen. Daarbij komt nog dat een werkplek met loshangende kabels niet makkelijk schoon is te houden. Schoonmakers neigen er vaak met een grote boog omheen te gaan. Dit is gemakkelijk op te lossen door kabelgeleiders of kabelbruggen te plaatsen die alles netjes bij elkaar houden. U kunt bijvoorbeeld ook kiezen voor een simpele draadgoot. Deze zijn zeer gemakkelijk te installeren en de kabels blijven toegankelijk. Wilt U de kabels zo veel mogelijk camoufleren, dan kunt u kiezen voor een duurzaam kabelvoeringssysteem van bijvoorbeeld versterkt polyester. Bedenk hierbij wel dat de kabels (meestal) minder makkelijk toegankelijk zijn, wat problemen kan opleveren als U bijvoorbeeld een computer moet verplaatsen of een nieuw netwerk wilt aanleggen. In sommige nieuwe kantoren is het zelfs mogelijk de bedrading onder de vloer te leggen door middel van uitneembare vloerplaten.
A&I Kantoorinrichting
A&I Kantoorinrichting helpt u bij het vinden van duurzame, milieuvriendelijke en goedkope kantoorproducten. Onze tweedehands kwaliteitsproducten zijn niet van nieuw te onderscheiden. Wij bieden onder andere bureaustoelen, tafels, lampen en kasten aan. Zeker voor een startende ondernemer, of een ondernemer die zijn geld wel beter kan en wil besteden dan aan duur kantoormeubilair, is het aanschaffen van kantoormeubelen bij ons een prima optie. Met onze manier van werken besparen we veel geld. Natuurlijk ziet u dat terug in de lage prijzen. Bij ons zijn de prijzen altijd laag, omdat:
1.We geen kosten maken voor een dure showroom
2.We zonder groothandel werken
3.De marges tussen in- en verkoop klein zijn
4.We geen duurbetaalde verkopers in dienst hebben
Daarnaast adviseren wij u graag! Neem eens een kijkje op onze website.
Meer weten?
Heeft u na het lezen nog vragen, opmerkingen of klachten? Laat het ons weten via ons contactformulier!
Adres
A & I Kantoorinrichting
Kollenbergweg 50
1101AR Amsterdam
Telefoon
020-4704057
mail@uzit.nl
Openingstijden
Bezoek alleen op afspraak. Om u beter en sneller van dienst te zijn, werken wij uitsluitend op afspraak.
Ahrend Tan-Sad verzameling
Wist u dat Ahrend is begonnen met het aanbieden van bureaustoelen door middel van de Tan-Sad Do More Chair? Als u deze ziet zal u er vast iets in herkennen van hoe de Ahrend bureaustoel er vandaag de dag uit ziet.
Door de jaren heen hebben wij een grote verzameling weten te maken van onder andere de voorgenoemde stoel en nog veel meer.
Bent u nieuwsgierig geworden? Klik dan hier om onze verzameling te bekijken.