Kantoorinrichting

Op deze website bieden wij u allerlei uiteenlopende informatie over kantoorinrichting. U vindt onder andere informatie over het belang van een doordachte kantoorinrichting, en wat dit kan betekenen voor u, uw werknemers en uw bedrijf. De abstracte functie van een kantoor is in principe het in staat stellen van de medewerkers om de in de organisatie opgeslagen kennis en middelen te verwerken tot de beste oplossingen voor de klant. Door een intelligente kantoorinrichting en het kiezen van het juiste meubilair, kan uw professionele werkomgeving een gevoel van veiligheid en progressiviteit opwekken. Een juiste inrichting van het kantoor zal niet alleen uitermate bevorderlijk zijn voor de productiviteit van uw werknemers, maar ook voor het imago van uw bedrijf. Het moge duidelijk zijn dat er ontzettend veel factoren zijn die in acht moeten worden genomen. Daarom verschaffen wij enkele richtlijnen die u kunnen helpen bij het inrichten van uw kantoor. Waar moet u onder andere aan denken en wat kan een specialist voor u betekenen? Een interieurarchitect kan u advies op maat geven zodat u precies krijgt wat uw bedrijf nodig heeft. Kijk eens rustig rond op deze website om inspiratie op te doen voor uw eigen kantoor en/of werkplek.

Het belang van doordachte kantoorinrichting

De inrichting van het kantoor vormt voor een groot gedeelte de cultuur binnen een bedrijf. De grootte van uw project of het budget is niet belangrijk. Door een slimme kantoorinrichting en het kiezen van het juiste meubilair, kan uw professionele werkomgeving een gevoel van veiligheid en progressiviteit opwekken. De juiste inrichting stimuleert de geest van de werknemer, waardoor betere ideeën en hogere ambities ontstaan voor de onderneming. Onderzoek wijst uit dat mensen in hun werkomgeving voldoende afwisseling en uitdaging moeten hebben als zij op een gezonde manier hun werk willen kunnen doen. Kantoren worden steeds meer een ontmoetingsplaats en kenniscentrum dan een werkplek. De abstracte functie van een kantoor is in principe het in staat stellen van de medewerkers om de in de organisatie opgeslagen kennis en middelen te verwerken tot de beste oplossingen voor de klant. Steeds meer bedrijven erkennen het belang van duurzaam ondernemen en dit komt ook terug in de kantoorinrichting. Duurzame kantoorinrichting gaat verder dan alleen het gebruiken van milieuvriendelijke materialen. Het gehele bedrijfsproces is hierbij van belang. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar de wijze van produceren/werken, de gebruikte materialen, verpakkingsmaterialen, de maatschappelijke bijdrage van het bedrijf en de kwaliteit van de diensten en/of geleverde producten.

Waar te beginnen

Waar moet men aan denken bij de inrichting van een kantoor? Ten eerste moet men rekening houden met het aantal werknemers. Tegelijk moet er aan de toekomst worden gedacht. Zal het bedrijf gaan groeien? Zal het aantal werknemers toenemen? Is daar dan ook plek voor? Wat hebben de werknemers nodig om hun werk te kunnen doen? Is er een ruimte beschikbaar om klanten te ontvangen? Tevens moet gedacht worden aan een archiefsysteem. Er moet rekening worden gehouden met de hoeveelheid archieven die u kwijt moet en de oppervlakte die u daarvoor beschikbaar heeft. Denk aan kantoormeubelsystemen, coördinatie en afbouw, ontwerp, kleur, vloerbedekkingen en plafonds, binnen- en buiten zonwering, brand- en inbraakwerende kasten, verlichtingsoplossingen en kabelmanagement. Het plaatsen van cubicles of zogenaamde desk-up wanden zorgt voor privacy en minder afleiding tijdens het werk. Door de diversiteit aan bevestigingsmogelijkheden kunnen de wanden, indien nodig, gemakkelijk worden verplaatst. U moet rekening houden met het probleem van VDT reflections. VDT staat voor Visual Display Terminals, in de meeste gevallen computerschermen. U kunt reflectieproblemen oplossen door computerschermen dusdanig te plaatsen dat er geen weerspiegeling van de ramen ontstaat. Schermen met een matlaag reduceren het reflecterende licht en ook de helderheid van het gereflecteerde beeld. Ze equaliseren het gereflecteerde licht vanuit alle hoeken. Matte schermen verminderen ook het contrast van het gereflecteerde beeld.

De interieurarchitect

Er moet dus aan erg veel factoren gedacht worden, maar u hoeft er als ondernemer niet alleen voor te staan. Er zijn veel bedrijven die zich specialiseren in analyseren van organisaties en werkplekken en uitstekende begeleiding en advies bieden bij de kantoorinrichting. Technologie dringt steeds verder door in de werkomgeving. Computers en PDA’s zijn niet meer weg te denken. Het is dan ook vrij logisch dat er een behoefte aan compensatie ontstaat voor die technologisch georiënteerde opzet van de moderne kantoorarchitectuur. Ook op dit gebied kan een specialist goed van pas komen. Geen enkel bedrijf is hetzelfde. U kunt naar andere bedrijven kijken als inspiratiebron, maar kopiëren heeft weinig zin. Een beginnend bedrijf kan het beste criteriadocumenten opstellen. Dit kunt u zelf doen of in overleg met een specialist. Verschillende zaken kunnen aanleiding zijn tot onderhoud aan de criteriadocumenten, zoals nieuwe technologische ontwikkelingen en veranderingen in de markt, of nieuwe inzichten door toepassing van de criteria bij inkopen. Zodra een correct criteriadocument is opgesteld kunt U advies vragen aan een interieurarchitect. Deze zal een analyse maken van uw organisatie en oplossingen op maat adviseren. Op die manier krijgt u een kantoor wat perfect is voor uw onderneming. Op deze website vind U tweedehands kantoormeubilair zodat u uw kantoor duurzaam en goedkoop kunt inrichten.

Tips

Bij het plaatsen van verlichting moet worden gezorgd dat er geen hinderlijke spiegelingen ontstaan in de beeldschermen. Als dit lastig wordt, kies dan voor matte beeldschermen zonder rondingen. Als er airconditioning aanwezig is, plaats een werkplek daar dan niet recht onder. Lange tijd direct onder een airconditioningsysteem werken kan schade aan de gezondheid van de werknemer opleveren. Op kantoor zijn kunstplanten een ideale oplossing om de boel wat huiselijker te laten ogen. Kunstplanten hebben geen onderhoud nodig en veroorzaken ook geen allergie zoals met sommige kamerplanten het geval is. Werknemers kunnen zelf hun computerinstellingen wijzigen. Het font, contrast, muisgevoeligheid, kleur en resolutie kunnen naar de wensen van het individu worden aangepast om maximaal comfort en efficiëntie te bereiken. Vergeet bij het inrichten van uw kantoor ook de ontspanningsruimtes niet. Is ere en ruimte om te lunchen of te ontspannen? Is een vergaderruimte? Een plek om klanten te ontvangen? Op internet kunt U talloze websites vinden die advies en inspiratie geven over kantoorinrichting. Kijk bijvoorbeeld eens op www.uzit.nl. Neem de tijd om rond te kijken en ideeën op te doen. Een goed doordachte kantoorinrichting levert uiteindelijk meer op dan een klakkeloos ingerichte werkplek.

A&I Kantoorinrichting

Steeds meer bedrijven erkennen het belang van duurzaam ondernemen en dit komt ook terug in de kantoorinrichting. Duurzame kantoorinrichting gaat verder dan alleen het gebruiken van milieuvriendelijke materialen. Het gehele bedrijfsproces is hierbij van belang. A&I Kantoorinrichting helpt u bij het duurzaam, milieuvriendelijk en goedkoop inrichten van uw kantoor. Bij A&I kantoorinrichting is de klant koning. U kunt bij ons met ieder budget terecht. Zeker een startende ondernemer, of een ondernemer die zijn geld wel beter kan c.q. wil besteden dan aan duur kantoormeubilair, is bij ons aan het juiste adres.

Onze tweedehands kwaliteitsproducten zijn niet van nieuw te onderscheiden. Wij bieden onder andere bureaustoelen, tafels, lampen en kasten aan. Bij ons vindt u topmerken voor een zacht prijsje. Doordat wij uitsluitend via het internet verkopen, zijn onze prijzen zeer laag in vergelijking met dure showrooms. Neem eens een kijkje op onze website. Wij adviseren u graag bij het (her)inrichten van uw kantoor. U kunt ook, als u vragen of opmerkingen heeft over een specifiek product, even contact met ons opnemen via het contactformulier op de website.

Meer weten?

Heeft u na het lezen nog vragen, opmerkingen of klachten? Laat het ons weten via ons contactformulier!

Adres

Adres

A & I Kantoorinrichting
Kollenbergweg 50
1101AR Amsterdam

Telefoon

Telefoon

020-4704057

Email

Email

mail@uzit.nl

Openingstijden

Bezoek alleen op afspraak. Om u beter en sneller van dienst te zijn, werken wij uitsluitend op afspraak.


Ahrend Tan-Sad verzameling

Wist u dat Ahrend is begonnen met het aanbieden van bureaustoelen door middel van de Tan-Sad Do More Chair? Als u deze ziet zal u er vast iets in herkennen van hoe de Ahrend bureaustoel er vandaag de dag uit ziet.

Door de jaren heen hebben wij een grote verzameling weten te maken van onder andere de voorgenoemde stoel en nog veel meer.

Bent u nieuwsgierig geworden? Klik dan hier om onze verzameling te bekijken.